Hvordan kommunikerer man læse-app’en Manenos fortræffeligheder på en ny, underholdende måde, der ikke kun taler til fornuften, men også spiller på indsigten om, at vi forældre i forvejen render rundt med en masse bekymringer i en travl hverdag?

Overdrivelse fremmer forståelsen, siger man. Derfor er overdrivelsen et klassisk kreativt greb i sig selv. Men hvad hvis man kombinerer overdrivelsen med et andet kreativt virkemiddel – nemlig negationen, hvor noget positivt pludselig får en humoristisk negativ effekt?

I en række ”mockumentary”- interviewscener fortæller et forældrepar om deres bekymring over, at deres barn ganske enkelt læser FOR meget og slet ikke længere gider spilde tiden med andre spil, gaming, TV og Youtube på grund af Maneno.

Derved kommer både lærings- og underholdningsdimensionen i Maneno klart til udtryk på en humoristisk og indsigtsbaseret måde. Filmene bliver klippet i en lang række varianter ud fra native video-tankegangen og distribueres via SOME og Youtube.

Se en af dem her: https://www.youtube.com/watch?v=heyvmXLla-k