Bliv set, hvor din målgruppe er!

Mens traditionelt flow-TV er i frit fald – primært blandt de 15 – 29-årige – bruger vi stadigt mere af vores onlinetid på digital video. Faktisk spår Cisco, at videoformatet vil udgøre hele 82% af al forbrugerrettet internettrafik i 2020*

Derfor påregner op imod 70%** af de største amerikanske annoncører også at bruge flere penge på digital video i de kommende år – ganske enkelt for at have en relevant tilstedeværelse dér, hvor deres målgruppe er at finde.

Film skaber en unik følelsesmæssig forbindelse

Filmmediet giver seeren en større værdiopfattelse end eksempelvis statisk kommunikation.  Den værdiopfattelse smitter positivt af på afsenderbrandet. Video har desuden ”flere knapper at trykke på” end mange andre medier og er derfor bedre til både at formidle kompleks viden og til at skabe det følelsesmæssige engagement, der i sidste ende skaber handling – klik, awareness, drive-to-store, øjeblikkelige køb og/eller langsigtet loyalitet.

Native content har mange anvendelsesmuligheder

En stor del af native-tankegangen, som du sikkert allerede har hørt en del om, går ud på at skabe en pulje af videomateriale, der så kan klippes sammen til utallige forskellige formål tilpasset de enkelte platformes præmisser – det kan eksempelvis være teasers til SoMe og pre-rolls til Youtube. Film kan streames i bannere, hvilket giver op imod 20 gange højere CTR (click-through-rate) sammenlignet med statiske bannere, distribueres i nyhedsbreve, ligge som et fast menupunkt på websitet, Youtube-kanalen eller endda bruges aktivt i butiksmiljøet, hvor de fleste købsbeslutninger i virkeligheden træffes. Mulighederne er næsten uendelige…

Native-tankegangen giver således din film et langt liv for pengene – og som en ekstra bonus vil godt, relevant content også blive spredt og delt helt organisk.

Lyst til at høre mere?

Har du lyst til at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig og dit brand med at skabe engagerende, relevant og resultatskabende filmcontent som en naturlig del af din integrerede kommunikation?

Så klik her

 

*Cisco VNI Forecast and Methodology white paper, 2015-2020

**ForbesInsights