90’er-drinken ”Brandbilen” er for de flestes vedkommende gået i glemmebogen sammen med buffaloskoene og minidisc’en. Men nu er det på tide, at Brandbilen kører en omgang til – det mener Thomas Christensen, der er Marketing Director hos Hans Just A/S, i hvert fald.

”Det skal ikke være nogen hemmelighed, at Jägerbombs (Jägermeister og energidrik) har trukket en del af salget gennem de seneste år og at vi har været lidt udfordret af de candy shots, som den helt unge målgruppe foretrækker. Så nu er det på tide, at genoplive Brandbilen, der også har fået en prominent plads i vores nye cocktailunivers shake-it.dk”, siger Thomas Christensen.

Til den opgave har man valgt Connected, hvis research har vist, at kendskabet til Brandbilen er ret højt blandt dem, der var unge i 90’erne, mens det falder drastisk, blandt dem, der er yngre end 30-35 år. Så på en gang skal den ældre målgruppe mindes om Brandbilen, mens den yngre målgruppe skal lære den at kende. Af den grund ligger kampagnens hovedvægt på samspillet mellem butik og SoMe – sidstnævnte håndteres af VICE.

”Selvom den smager lidt af nostalgi, holder Brandbilen faktisk stadig som en bittersød feststarter eller med masser af is en sommerdag. I løbet af processen er der da også røget lidt Jägermeister og forskellige slags røde sodavand under vesten – i researchens hellige navn naturligvis”, griner Jakob Kaare Jensen, der er CEO og partner på Connected.

Bureauets kreative direktør, Ulf Westmark-Højelsen, har også et helt særligt forhold til Jägermeister. ”For mange år siden var jeg faktisk med til at miste Jägermeister på et andet bureau – selvom vi ellers havde fundet på en ret genial kampagne. Så det er en ekstra stor fornøjelse at vinde dem tilbage små 14-15 år efter…”.

Kampagnen er allerede gået i luften.

Er du blevet tørstig efter en Brandbil, så kan opskriften findes her.