For 4 år siden havde vi en lille ekstra-idé med til en præsentation for Retail Partner A/S, der er Kimberly Clarks distributør på det dansk/svenske marked. Idéen var baseret på indsigten om, at mænd har en tendens til at overdrive deres symptomer, når influenzaen rammer.

Idéen kom til udtryk i ét enkelt element: et lille karton-cover, der kunne forvandle en almindelig pakke Kleenex til et ”Man Flu Survival Kit” med gode råd om, hvordan mandeinfluenza-ramte mænd bedst kommer igennem den frygtede sygdom ved hjælp af bacon, actionfilm og naturligvis Kleenex.

De gratis covers blev revet væk sammen med Kleenex-æskerne i en sådan fart, at handlen efterspurgte et genoptryk. Aktiviteten vandt desuden en sølvstatuette i Creativity International Awards.

”Årets Klynker”

Det gav blod på tanden til at gentage successen året efter – denne gang i form af ”Årets Klynker”, hvor kvinder kunne nominere deres sløje mænd til at vinde et ”rekreationsophold” med spa, hvor forkølelse kunne omsættes til forkælelse. Denne gang blev aktiviteten supporteret i de sociale medier og flere POS-materialer samt et sponsorat på Radio Nova-programmet ”Go’Nova”.

Se casefilmen om ”Årets Klynker” her.

”Årets Klynker” blev belønnet med hele to statuetter af hhv. Communicator Awards og The Muse Awards.

Året efter gentog vi successen i samme form som året før og med stort set samme, flotte resultater.

2019 – same, but different!

I 2019 var det dog tid til at tænke nyt og vinkle kampagnen til en hyldest og en belønning til de tålmodige kvinder, der må lægge ører til deres syge mænd/kæresters overdrevne klynkeri. Til lejligheden blev der produceret en række film til Facebook, hvori den passivt aggressive helseekspert Kirsten giver kvinder gode råd til, hvordan de bedst og nemmest håndterer deres irriterende mænd/kærester.

Se en af filmene med Kirsten her:

 

Naturligvis blev kampagnen også understøttet af POS-materialer, der fik masser af gulvplads.

Vi ses i 2020!

Vi glæder os til at se resultaterne af kampagnen – og ikke mindst til at gentage traditionen i 2020. Men frem for alt er vi glade for at få bevis på, at sjove, relevante aktiviteter, der tager udgangspunkt i en menneskelig indsigt, giver masser af opmærksomhed, interaktion, synlighed i butiksmiljøet og et markant løft i salget i kampagneperioden.