SÅDAN KAN PHARMA UDNYTTE DE NYE MARKETINGTEKNIKKER

Kunsten at tiltrække kunder og opbygge brand præference

 

Dato: 26. juni 2019
Tid: 08:45 – 11:00
Sted: Njalsgade 21G, bygning 5, 4. sal, 2300, København S

 

Som alle ved, er der regulatoriske begrænsninger for, hvad virksomheder inden for pharma må og kan inden for marketing. Og på samme tid har netop denne branche en kompleks målgruppe med både patienter, pårørende, læger, sygeplejersker, indkøbere og politikere.

Heldigvis er der nye raffinerede marketing-teknikker, som pharma-virksomheder kan bruge til at trænge igennem, skabe respons og konvertere interesserede til kunder og opnå loyalitet. Denne Morgen-Briefing handler om, hvordan du kan tage de nye teknikker i brug.

Morgen-Briefingen henvender sig især til topledere og marketing beslutningstagere.

Agenda

8.45 – Registrering og morgenkaffe

9.00 – Velkomst og introduktion

9.10 – Nye teknikker til at ramme de nye behov

Mange klager over, at patienter konsulterer ”Dr. Google” og selv søger information på nettet. Men hvorfor ikke vende det til en fordel? Med Inbound Marketing kan du tiltrække relevante potentielle kunder med relevant content og følge dem gennem  kunderejsen. Dette indlæg vil komme ind på blandt andet:

  • Hvad leder kunderne efter?
  • Social Listening – hvad taler folk om på nettet?
  • Content udvikling – artikler, videoer etc. – og publicering
  • Community-overvejelser – kan du opnå ejerskab på et interesse-område eller blive partner med de nye patient communities?
  • Media indkøb – optimér dit køb af eksponering og respons
  • Identificér og analysér indkommende trafik
  • Hold styr på jeres Customer Journey, og mål på touchpoints
  • Konvertér jeres respons og skab loyalitet

Der er mere debat og mere fake information end nogen sinde. Så der er behov for nogen, som kan oplyse sobert og skabe tillid.

9.50 – Pause

10.10 – Opskriften på at få et kunde-centrisk marketing set-up

I mange år har man talt om at sætte kunden i centrum. Og nu er det endelig teknisk muligt at implementere kunderejser med usynlige overgange. Så jeres kunder får den info og hjælp, de har brug for, der hvor de er. Og hvor din virksomhed derfor mister færre emner og får mere for marketing kronerne. Hør om:

  • Fra Basics to Excellence – få et mål for jeres digitale modenhed
  • Sådan får I overblik over alle jeres aktiviteter med kunden i centrum
  • En kort introduktion til hvordan man kommer i gang med Inbound Marketing

Inbound Marketing vokser kraftigt i disse år. Ikke mindst fordi det er en tankegang, som kan skaleres. Det gælder blot om at vælge den strategi, der passer til jer og kom I gang på egne betingelser.

10.50 – Afrunding

Morgen-Briefingen er gratis – men ved udeblivelse faktureres kr. 750,-

TILMELDING: UDFYLD FORMULAREN OG TRYK PÅ SEND

Your e-mail address

CONNECTED · Njalsgade 21G, bygning 5, 4. sal · 2300 København S · Telefon 23 72 45 77  · Privatlivspolitik