FISKEBRANCHEN

Flere fisk på disken

Man skulle tro, at fisk til aftensmad ville ”dele vandene” – men faktisk synes op imod 90% af danskerne, at fisk smager godt. Det er i stor kontrast til, at kun 13% overvejer at købe det. Så ikke overraskende ønskede interesseorganisationen Fiskebranchen at øge salget af fisk – en opgave, som Connected vandt med konceptet ”Prøv med fisk”.

Konceptet tog udgangspunkt i to enkle indsigter: Når vi handler ind, tager vi oftest udgangspunkt i kødet og bygger måltidet op omkring det. Og de fleste af os ender typisk med at lave de samme 5-7 hverdagsretter. For at give fisken plads på middagsbordet inspirerede vi danskerne til at gøre som de plejer, men blot skifte kødet ud med fisk.
Helt enkelt og meget lækkert!

Kampagnen blev eksekveret med udgangspunkt i Store-Back-filosofien: POS til butikkerne, tidsindstillet radio- og onlinekampagne samt outdoor på udvalgte locations.

FISKEBRANCHEN

Flere fisk på disken

Man skulle tro, at fisk til aftensmad ville ”dele vandene” – men faktisk synes op imod 90% af danskerne, at fisk smager godt. Det er i stor kontrast til, at kun 13% overvejer at købe det. Så ikke overraskende ønskede interesseorganisationen Fiskebranchen at øge salget af fisk – en opgave, som Connected vandt med konceptet ”Prøv med fisk”.

Konceptet tog udgangspunkt i to enkle indsigter: Når vi handler ind, tager vi oftest udgangspunkt i kødet og bygger måltidet op omkring det. Og de fleste af os ender typisk med at lave de samme 5-7 hverdagsretter. For at give fisken plads på middagsbordet inspirerede vi danskerne til at gøre som de plejer, men blot skifte kødet ud med fisk.
Helt enkelt og meget lækkert!

Kampagnen blev eksekveret med udgangspunkt i Store-Back-filosofien: POS til butikkerne, tidsindstillet radio- og onlinekampagne samt outdoor på udvalgte locations.

RESULTAT

Konceptet og kampagneeksekveringen virkede helt efter hensigten – og lidt til: Danskernes fiskeindtag er, siden ”Prøv med fisk” blev lanceret, steget med ikke mindre end 68%…

RESULTAT

Konceptet og kampagneeksekveringen virkede helt efter hensigten – og lidt til: Danskernes fiskeindtag er, siden ”Prøv med fisk” blev lanceret, steget med ikke mindre end 68%…

 

CONNECTED · Njalsgade 21G, bygning 5, 4. sal · 2300 København S · Telefon 23 72 45 77  · Privatlivspolitik