NIVEA

En nordisk produktlancering

Nivea havde en udfordring i Norden: at kommunikere deres nye NIVEA MEN Body Shaving Stick til nordiske mænd. Selvom produktet var revolutionerende i sig selv, blev den internationale kampagne ikke vurderet til hverken at have nok kant eller lokal relevans til at løfte opgaven. Derfor blev vi bedt om at udvikle et koncept på baggrund af arbejdssætningen ”The Art of Shaving” i samarbejde med NIVEAs netværksbureau FCM Fältman & Malmén i Stockholm.

Resultatet var baseret på ambitionen om, at gøre kropsbarbering til en leg fremfor en pligt kombineret med indsigten om, at mange mænd elsker at barbere motiver i deres kropsbehåring (jo, vi er lidt underlige…). At gøre kroppen til et ”kanvas” for mere eller mindre sjove motiver barberet i kropsbehåring – ofte kombineret med eksisternede tatoveringer – passede desuden nydeligt sammen med sætningen ”The Art of Shaving”. Ved så at sige gøre kropsbarbering legende let, kom produktets egenskaber – en nem, præcis barbering uden besvær eller hudirritation – også godt til udtryk.

NIVEA

En nordisk produktlancering

Nivea havde en udfordring i Norden: at kommunikere deres nye NIVEA MEN Body Shaving Stick til nordiske mænd. Selvom produktet var revolutionerende i sig selv, blev den internationale kampagne ikke vurderet til hverken at have nok kant eller lokal relevans til at løfte opgaven. Derfor blev vi bedt om at udvikle et koncept på baggrund af arbejdssætningen ”The Art of Shaving” i samarbejde med NIVEAs netværksbureau FCM Fältman & Malmén i Stockholm.

Resultatet var baseret på ambitionen om, at gøre kropsbarbering til en leg fremfor en pligt kombineret med indsigten om, at mange mænd elsker at barbere motiver i deres kropsbehåring (jo, vi er lidt underlige…). At gøre kroppen til et ”kanvas” for mere eller mindre sjove motiver barberet i kropsbehåring – ofte kombineret med eksisternede tatoveringer – passede desuden nydeligt sammen med sætningen ”The Art of Shaving”. Ved så at sige gøre kropsbarbering legende let, kom produktets egenskaber – en nem, præcis barbering uden besvær eller hudirritation – også godt til udtryk.

RESULTAT

NIVEA MENs nye Body Shaving Stick kom rigtig godt for start med en kampagne, der inkluderer små film til SOME samt en lang række engagerende butiksmaterialer – vi afventer de endelige resultater med spænding.

RESULTAT

NIVEA MENs nye Body Shaving Stick kom rigtig godt for start med en kampagne, der inkluderer små film til SOME samt en lang række engagerende butiksmaterialer – vi afventer de endelige resultater med spænding.

CONNECTED · Njalsgade 21G, bygning 5, 4. sal · 2300 København S · Telefon 23 72 45 77  · Privatlivspolitik