SKOUSEN

”Forrykte kommunistpriser” gjorde Skousen top-of-mind

Hvis man selv fortæller om sine egne fortræffeligheder, kan reklame hurtigt blive en kvalm affære. Men hvad hvis man får en usympatisk, skurkagtig modstander til at gøre det for sig i et humoristisk båret univers? Så fremstår ens brand, services og produkter i et sympatisk lys. Det var tanken bag konceptet ”Kommunistpriser”, der blev båret af Ulf Pilgård, Jesper Vigant og Magnus Millang (senere kendt som den kække ejendomsmægler Jeppe K.). I deres forsøg på at tryne Skousen, fremhævede de indirekte kædens produktudvalg, serviceniveau og lave priser. Og det virkede! Både brand awareness og salg steg markant…

SKOUSEN

”Forrykte kommunistpriser” gjorde Skousen top-of-mind

Hvis man selv fortæller om sine egne fortræffeligheder, kan reklame hurtigt blive en kvalm affære. Men hvad hvis man får en usympatisk, skurkagtig modstander til at gøre det for sig i et humoristisk båret univers? Så fremstår ens brand, services og produkter i et sympatisk lys. Det var tanken bag konceptet ”Kommunistpriser”, der blev båret af Ulf Pilgård, Jesper Vigant og Magnus Millang (senere kendt som den kække ejendomsmægler Jeppe K.). I deres forsøg på at tryne Skousen, fremhævede de indirekte kædens produktudvalg, serviceniveau og lave priser. Og det virkede! Både brand awareness og salg steg markant…

RESULTAT

At alle elsker humor og historien om den lille mod den store, afspejlede sig tydeligt i resultaterne: Hele 78% kunne uhjulpet fortælle, hvem der var afsender på reklamefilmene. Samtidigt fik Skousen ikke mindre end 23% flere besøgende i butikkerne og med en markant buy-in blandt butiksindehaverne blev kampagnen fulgt til dørs på alle platforme – og vigtigst af alt de steder, hvor salget finder sted.

Vendingen ”Kommunistpriser” blev desuden så kendt, at selv Cirkusrevyen drillede Ulf kærligt på scenen med det…

RESULTAT

At alle elsker humor og historien om den lille mod den store, afspejlede sig tydeligt i resultaterne: Hele 78% kunne uhjulpet fortælle, hvem der var afsender på reklamefilmene. Samtidigt fik Skousen ikke mindre end 23% flere besøgende i butikkerne og med en markant buy-in blandt butiksindehaverne blev kampagnen fulgt til dørs på alle platforme – og vigtigst af alt de steder, hvor salget finder sted.

Vendingen ”Kommunistpriser” blev desuden så kendt, at selv Cirkusrevyen drillede Ulf kærligt på scenen med det…

CONNECTED · Njalsgade 21G, bygning 5, 4. sal · 2300 København S · Telefon 23 72 45 77  · Privatlivspolitik